Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

söndag 15 juli 2012

Virkade hjärtan...

Mitt i den 45 mil långa hemfärden från Sälen fick jag ett tips av min svägerska Evelina att virka stora hjärtan. I mitt huvud tänkte jag jättestora vita och gråa att fästa på väggen i vardagsrummet... idag, efter lite välbehövlig sömn efter resan, började jag virka. Det blev ett mellanstort grått som fick hänga i fönstret och ett litet vitt som fann sin plats på en blompinne... De stora hjärtan som jag tänkte på från början kändes som ett alldeles för stort projekt såhär sista dagen på semestern...
Japp, så är det, sista semesterdagen och imorgon kväll kl 20.30 ska jag vara tillbaka på jobbet. Känns ändå helt okej, är säker på att jag har en toppenbra ersättare för min kollega Ulrika som har semester nu, och dessutom har ju inte vädret visat sig från sin bästa sida senaste veckan, kändes faktiskt som höst idag när jag tog en cykeltur med resten av familjen.
Men men...när jag jobbat mina sju arbetsnätter väntar långledighet och lite mera tid med mina nära och kära och då hoppas jag att sommaren återvänt!!!
Och vad gäller stora hjärtan ska jag nog försöka mig på att virka med tygtrasor och virknål 10...
Ha det gott!!



Stor och liten...



Konrad har oxå semester...
Medan övriga familjen har varit i Sälen har Konrad  tagit det lugnt  hos farmor och farfar... hm nåja, så lugnt det nu blir när lilla kusin Amelia hälsar på;)) Ser faktiskt ut som om hon tänker ta en smakbit av honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar