Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

tisdag 15 januari 2013

Tårt-mössa till söta Amelia...

I helgen var vi på 1-årskalas. Det var den allra minsta kusinen Amelia som fyllde år.
Kvällen innan kom jag på att jag nog borde virka något åt Amelia,och det blev en "tårt-mössa"!
Amelias mamma Evelina är väldigt duktig på att baka underbara bakverk så jag tyckte att det var en passande present.
"Tårt-mössan" är ett resultat av frihands-virkning framför tv:n (med lite vin i blodomloppet;)
Jag tänkte att det kan väl inte vara så förbaskat svårt och det var det ju inte. Jag började med 10 fm i en magisk ring och sedan var det bara att öka varje varv tills jag fått ett passande huvudmått. För att det skulle gå någorlunda fort virkade jag med stolpar. Sedan var det bara att göra en rosa ros som sig bör på marsipantårtor!Så alla virk-sugna där ute, gör en egen tårt-mössa framför tv:n ;)
Tack Amelia med familj för ett jättefint kalas!


1 kommentar: