Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

söndag 3 mars 2013

Krokodilskor...

...eller snarare babytossor med krokodilvirkning på skaftet har det blivit en hel del senaste tiden. Anledningen är att en kvinna skickade ett meddelande till mig med en bild på ett par babyskor med just krokodilvirkning och undrade om jag kunde göra nåt liknande.
Jag letade efter ett lämpligt mönster på nätet men hittade inget, så det var bara att ta fram papper, penna, virknål och garn och komponera ett eget. Och alla ni som gjort egna mönster vet att det blir en hel del räknande av maskor, en hel del att repa upp, en hel del slita sitt hår av förtvivlan...;) Men med en rejäl dos tålamod kommer man långt och detta blev resultatet. Riktigt söta med morfars trähjärtan på skaftet!


Det allra första lilla paret...

...som sedan blev till flera par. Trähjärtanen är fästa med superstark tråd för att stå emot småbarns envisa pillande...

...fast ibland vill man bara ge upp, särskilt när man repat upp sisådär tre, fyra gånger redan...

...en bild från lite "natt-virkning", när jag försökte bota sömnlösheten med ett par neongröna tossor...


Och vill man beställa babytossor av mig så kostar de 125 kr/paret inkl frakt. Skicka ett mail till: carin.nystrom@hotmail.com

Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar