Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

torsdag 28 januari 2016

Bananmössa och kuddfodral

Min dotter är väldigt förtjust i bananer...så till den milda grad att hon ville att jag skulle virka en bananmössa till henne.
Extra roligt är det att hon använder mössan i skolan, och det vill jag påstå kräver en enorm självsäkerhet för att göra. I dagens samhälle där en del flickor redan på lågstadiet börjar sminka sig för att "passa in" i någon konstig snedvriden norm, känns det så oerhört befriande med tjejer som vågar gå sin egen väg, oavsett bananmössa eller inte. 
Jag är väldigt stolt över henne!

Annars handlar denna vecka väldigt mycket om att ge köket och matplatsen ett lyft. 
Min man är målare, så tapeter och målning av väggar faller sig naturligt att han gör. Däremot delegerade han till mig att måla köksmöblerna...och det var faktiskt riktigt roligt :) 
Mitt bidrag för övrigt kommer att bli att virka kuddfodral till kökssoffan. Det ska vara fluffiga kuddar i lite udda rest-garner.
Den första kudden är klar!
Fortsättning följer...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar