Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

torsdag 7 januari 2016

Välkommen 2016

Hej! Det var ett tag sedan vi sågs här på bloggen...den har legat i "malpåse" i två år...
Det här året tänkte jag försöka, ja verkligen göra mitt bästa för att uppdatera den oftare. För två år är ju lite långt mellan inläggen 😉
Vad har då hänt under dessa två år? Massor! Både glädje och sorg.
Vi börjar med det svåraste, sorgen.
För ett och ett halv år sedan dog min mamma...tre veckor efter att hon fått besked om cancer. Det var så chockerande, så gränslöst grymt att jag fortfarande har svårt att tänka tillbaka på de där dagarna i hennes sjukrum på lasarettet. Hellre tänker jag på hur hon var långt innan hon blev sjuk, hon som alltid inspirerat mig när det gäller virkning och stickning. Hon var så duktig på det.
Jag fick ärva alla hennes stickor och virknålar, så hon lever kvar i mitt hantverk.
Och så glädjen...nästan på dagen ett år efter att mamma dog föddes min lilla brorsdotter Elin 💖 Vilken lycka, som vi alla har väntat och tjatat och undrat. Och så kom hon. Så underbar! 💖 Mamma sitter nog på sitt fluffiga moln ☁ och svämmar över av kärlek.
Vilket år, vilka tvära kast mellan sorg och glädje.
Virkningen då? För jag är ju främst en virkare... under dessa två år har virk-nålen varit en trogen följeslagare. Virkningen ger mig ro och energi.
Jag ser fram emot ett härligt 2016, och hoppas att ni kommer följa mig här på bloggen. Jag finns även på facebook-sidan virk-kompisar 💖💖💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar