Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

tisdag 14 augusti 2012

Sommaren 2012

Semestern är sedan länge slut och man har börjat inse att den där riktiga värmeböljan man väntat på hela sommaren...inte kommer...
Trots det har det varit en bra sommar som vi till stora delar tillbringat på sjön, solen har ju faktiskt tittat fram en del mellan regnskurarna och blåsiga dagar.
En sväng till Sälenfjällen hann vi oxå med, olyckligtvis sammanföll det med sommarens värsta regnovädret som drabbade just Dalarna och Småland hårt...och jag kan väl säga att det kändes just då som man aldrig sett så mycket regn förut;)) Trots det var det underbart med den friska luften och väldigt fina naturen uppe bland fjällen!
Så väldigt mycket virkande har det inte blivit i sommar och just nu ligger virk-nålarna orörda i virk-korgen. Jag väntar på inspiration;)) och tar gärna emot tips!
Här kommer lite bilder från sommaren:

Ett virkat hjärta av tygtrasor...

...och en påbörjad matta som fortfarande inte kommit längre än såhär;)

En del fina dagar blev det på sjön, och vad är väl bättre än en mops som huvudkudde;))

Jag fick en fråga i sommar angående stick-projektet jag drog igång i våras och  som  jag sedan varit väldigt tyst om... en av sockorna är färdiga, jag stickade efter beskrivning till 6 månaders bebis, sockan passar min tre-åring...eh, nåt gick fel;) Just nu har jag väldigt svårt att tro att det kommer bli en socka till, åh andra sidan har ju barn två fötter...hm...




 Ha det gott! Och kom gärna med lite virk-inspiration!!!

3 kommentarer:

  1. Hur satt nyckelpigesockan på foten? Jag har som sagt svurit över den där, mycket. Tagit upp, stickat om... tagit upp, stickat om. När väl sockan blev klar så har den som sagt en rätt mysko form. Men den kanske sitter bra på ändå? Hälen är liksom... mysko.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fröken Nattfrost:)
      Jodå, min socka ser oxå väldigt mysko ut. Den är väldigt "pösig" till formen och känns för bred på tre-åringens fot (fastän jag gjorde efter mönstret till 6-mån bebis...bara det är väldigt mysko;)
      Hälen sticker ut på nåt konstigt vis!
      Men jag blir glad över att höra att även du har problem med att få till sockorna bra... då är det kanske inte bara för att jag är så fruktansvärt dålig på att sticka, utan även för att det är något skumt med mönstret;) Lycka till!!

      Radera
    2. Jo, jag tror det är ett skumt mönster! Och det säger jag inte bara för att skyla över att jag inte vore något proffs. ;)

      Radera