Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

lördag 8 december 2012

Pepparkakor och vinterskor...

Idag har vi bakat pepparkakor minsann!
Konrad betraktade spektaklet från sin korg i köket och fick provlukta på kakorna när de var färdiga.
Dessutom har han fått hem sina vinterskor från sin "gammel-matte" Anita, och tanken är att han ska vänja sig vid att ha dem på sig eftersom han ibland får ont i sina framtassar. Konrad tyckte väl den idén var sisådär..;)
Jag har letat upp mina stickor igen för att försöka mig på att lära mig flera stick-tekniker.
Jag vet ju att stickning egentligen inte ät min grej så att säga... så vi får väl se hur länge jag håller på innan tålamodet tryter. Att försöka sig på moss-stickning var iallafall kul och lätt!!!

Mmmmm...pepparkakor....

Neeeeee matte,dessa tänker jag INTE ha på mig när jag går ut...
Jooooooo Konrad, det ska du visst!!!!

Har dammat av min supertjocka stickbok för att lära mig lite mera om stickning...
Ha det gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar