Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

fredag 22 mars 2019

Räkna får🐑

Var på Ikea häromveckan och hittade lite prylar för kommande projekt framöver😊
Och ja, får jag en idé så kan jag sällan vänta (det har jag tyvärr inte tålamod till).
Det första projektet jag satte tänderna i var en "räkna-får-tavla" till Doris🐑

"Räkna får-tema" har jag pysslat med förut, men då som sängmobil. Jag tycker det är en tema som passar bra i barnrum... Det är jättegulligt med små ulliga får som hoppar över ett staket, och samtidigt någonting som fångar barnets blick. 🤗


Men den här gången fick det alltså bli i form av en tavla.
Jag lyckades hitta en tillräckligt djup ram så motivet hamnar i ramen och inte utanför.



Till fåren använde jag boulcegarn av alpacka för att få till den ulliga känslan 🐑

Som bakgrund hittade jag ett mörkblått trikåtyg som jag hade här i gömmorna, och broderade små stjärnor med silvertråd.
Ser ni Karlavagnen? 😉




Såklart måste en måne lysa över de små fåren och deras eviga hoppande över grinden.
Till grinden använde jag piprensare som jag lindade in ordentligt i garn.



Och sen gräsmatta såklart!

Jag fäste allting med dubbelhäftande tejp.

Så även en oansenlig ram kan bli något riktigt fint och personligt med lite fantasi😍

Och Doris älskar tavlan som sitter ovanför hennes säng❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar