Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

onsdag 30 maj 2012

William och Ellen virkar

Härom veckan när William fyllde nio år fick han ett litet virk-kitt av mig... och inte för att jag kände att jag behövde pådyvla honom mitt virk-intresse utan helt enkelt för att hans eget virk-intresse är skapligt stort;)))
Igår satte vi oss i lugn och ro, William och jag för att försöka få lite rätsida på det här med hur man virkar amigurumisar...och alla som någon gång försökt lära barn att virka vet att det kräver en stor dos med tålamod för att inte totalt bryta samman av något slags nervsammanbrott;)
Strax gjorde 7-åriga Ellen oss sällskap och ville prompt lära sig virka en grytlapp...
Och vet ni vad???? Jag har väldigt duktiga och begåvade pyssliga barn för den här eftermiddagen var det som de inte hade gjort annat än att ha virkat. Virkning kräver som bekant att man har finmotoriska färdigheter och jag blev väldigt glatt överraskad över att det som var såååååå oerhört svårt att göra för bara ett halvår sedan gick lätt som en plätt.
Att det sedan inte blev en grytlapp som Ellen tänkt sig är en annan historia;)) det blev faktiskt något mycket mycket bättre!!!


Svamp-tillverkning...

Det är inte helt lätt att virka runt runt och hålla räkning på alla maskor...


7 år gammal och redan en hejare på att virka...stolt mamma!!!

Och nej det blev ingen grytlapp, det blev ett jättefint förkläde till barbiedockan istället;))
Så sätt fart nu alla ni med virk-sugna barn...Det är såååååå roligt att virka!!!

1 kommentar: