Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

torsdag 23 februari 2012

Galen i mormorsrutor

Häromdagen provade jag att virka min allra första mormorsruta och upptäckte att det var helt fantastiskt roligt. Anledningen till att jag provade var att jag tidigare samma dag åkt bil en längre sträcka i gassande vårsol och kom på att jag glömt mina solglasögon hemma. Och i samma stund som jag kom på att brillorna låg i en låda i garderoben kom jag också ihåg hur många gånger förra året jag svor över att jag inte hade nåt bra fodral till mina solglasögon...som trots att de är av modell större ändå lyckades gömma sig rätt väl i handväskan.
Och vad gör man då? Jo då virkar man några mormorsrutor och syr ihop och vips vet man precis var i väskan solbrillorna ligger..;))

Solglasögon symboliserar sommar för mig och på sommaren är vi mycket på sjön  så därför kändes det självklart att  färgerna skulle ha ett marint tema...blått och vitt

Och såhär blev det.

Och när jag kommer hem från sjön och packar upp badväskan  kan jag hänga upp fodralet och brillorna  på  en krok så jag vet var jag har dem.

Mormorsrutor till en älskad farmor=))))) Ett mobilfodral i rött och lila!!

iPhone-fodral av mormorsrutor?? Ja varför inte! Och just detta fodral som det bara finns ett av är till salu för 85 kr. Vill du att det ska bli ditt så maila mig!

Såhär ser baksidan ut, helvita mormorsrutor och så virk-kompisar etikett såklart!

En samling mormorsrutor!

Men nu är det dags att sluta virka rutor för ett tag och ta itu med nästa beställning, en riktigt gullig sådan...baby converse-skor i grönt! Vill du också beställa converse-skor så maila mig. Görs efter stl på ditt barns fötter från nyfödd upp till ca 1 år. Pris 165 kr

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!!! Glasögonfodralet var supersnyggt.

    SvaraRadera
  2. Tack Carin för mobilfodralet !!! Det är jättefint !!!
    Hur kunde du veta att jag tycker att det är väldigt snyggt med rött o lila ? Tankeläsning ? Kram ! <3

    SvaraRadera