Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

onsdag 28 mars 2012

Dagen efter!

Oj vilken uppslutning det var på tjejkvällen igår. Hela Ulrikas kök var fullt med tjejer och det var mycket av våra virk-saker, korgar och betong som hittade nya hem. Jätteroligt!!!!
Ulrika och jag har redan nu pratat om att vi nog måste göra om det här. Och vad skulle passa bättre än till hösten när vi återigen går mot kallare och mörkare tider och man behöver ha något kul att pigga upp sig med. Tills dess har jag lovat mig själv att jag ska lära mig att sticka (ja ni läste rätt, sticka istället för att virka) raggsockor!!! Min mamma brukar sticka raggisar till mig och till mina tre barn varje år som vi sliter ut på en vinter, men nu börjar det väl bli dags att lära sig sticka själv...hur svårt kan det vara;)))
Nu när tjejkvällen är över kan man slappna av lite och dra ner en hel del på virkningen, för det har ju blivit extremt mycket senaste tiden...och ändå...får jag nästan abstinens av att inte virka oavbrutet;)) Det är ju så himla kul och det är ju så svårt att låta bli. Jag hade tänkt att idag skulle vara en vilodag, men jag kommer nog, om jag känner mig själv rätt, ta itu med några av beställningarna jag fick igår redan i eftermiddag.
Dessutom ska jag och Ulrika vara med på påskmarknad på lördag på Cafe Pottan i Stigtomta. Så det kommer nog bli en del virkning iallafall den här veckan. Alla som kan tycker jag ska ta sig dit, för det finns fortfarande fina saker kvar att köpa, bla några sjalar med kärleksknutar=)
Här kommer lite bilder från tjejkvällen!!! Och tack alla som kom!!!

Här står min svärmor och funderar på vad hon ska köpa=)








2 kommentarer:

  1. Det va mycket trevligt ! Väntar med spänning på fortsättningen med stickade produkter ! Du får be mormor att lära dig väva det vore kul (för oss andra)! Kram! <3

    SvaraRadera