Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

tisdag 20 mars 2012

Slutspurt!!!

Nu är det bara en vecka kvar tills Ulrika och jag ska ha vår tjejkväll...och som alltid är det ju väldigt mycket man kommer på i sista stund att man vill göra. Tex trekantssjalar med kärleksknutar=)
Det har blivit väldigt mycket sjal-virkning den senaste tiden, och det har varit en stor kontrast mot alla pilliga amigurumi-figurer som jag annars brukar syssla med. Dock kommer tittskåpet med familjen Nyström-dockorna få följa med på tjejkvällen vilket jag hoppas ska inspirera någon av tjejerna att beställa egna personliga dockor;) För dockorna är så otroligt roliga att virka!!!
Här kommer några bilder på sjalar, virkade med olika tekniker.

Denna ljusrosa trekantssjal med kärleksknutar kostar här på bloggen 225 kr om man vill  beställa.
På tjejkvällen kommer den dock bara kosta 175 kr, och du kan om du vill förbeställa via min mail.

Jag tyckte att den blev så fin och somrig att jag ska försöka att hinna med åtminstone en vit  sjal oxå.

Den här sjalen är virkad med halvstolpar i ett lite glansigare och "skruvat" akrylgarn.


Här på bloggen kostar den 250 kr, men på tjejkvällen kan du köpa den för 200 kr...

Dessa sjalar finns bara några av. Jag kan inte garantera att jag kan få tag i samma typ av garn igen och de sjalar som finns är en vit, en svart och två rosa. Så om du vill ha en får du vara lite snabb och beställa!

En ljusrosa och en mörkblå tubsjal med kärleksknutar har det oxå blivit. Dessa kostar  125 kr här på bloggen
På tjejkvällen kommer de kosta 75 kr. 

Sist men inte minst, Konrad....fast den här guldklimpen är ju förstås inte till salu.  Han tycker att det är ett attans rackarväder ute i dag, så han gör barnen sällskap framför tv:n och lite tecknad film;)))

Är du intresserad av något här på bloggen så tveka inte att maila mig.
carin.nystrom@hotmail.com

1 kommentar: