Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

torsdag 15 mars 2012

Kärleksknutar!


Den här veckan har varit en krasslig historia med både sjuka barn och sjuk själv. Det har blivit ganska många timmar i soffan för barnen framför tv:n, men nu känns det ändå som om det finns hopp om livet igen..
En del virkning har det blivit halvliggandes i fåtöljen (eftersom vi har alldeles för liten soffa för att även jag skulle få plats att ligga där;) Jag hittade ett mönster på tubsjal gjord med kärleksknutar...och det lät så gulligt att jag var tvungen att prova att göra en sjal...som sedan blev två...och som antagligen blir fler.
Jag har aldrig virkat kärleksknutar förut, men nu när jag väl har lärt mig (och det var inte svårt) så går det ganska fort att virka en tubsjal. Luftigt och somrigt blir det också=)
Min plan är att när jag känner mig tillräckligt kry ska jag göra några tubsjalar till och ta med till tjejkvällen 27 mars. Men tiden börjar bli knapp...och det är ju så väldigt mycket jag vill göra...
Har du inte fått nån inbjudan till tjejkvällen, men är intresserad, så maila mig eller Ulrika "pricken över i" Enocsson så fixar vi inbjudan. Och denna kväll kommer det bli väldigt fina priser på allt möjligt virkat och betong...så det är ett tillfälle du inte bör missa;) Tex kommer jag ta med mig flera trekantssjalar, tubsjalar, personliga dockor, baby converse, mobilfodral och disktrasor=)
Här kommer några smakprov på tubsjalarna jag lyckats knåpa ihop..


Jättefin till sommarlinne!!! Och snart är det ju sommar eller hur=))

1 kommentar: