Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

söndag 25 mars 2012

Våffeldagen!

Nu är man mätt och belåten efter ett lass våfflor=) och efter den här helgen behöver man nog vila magen en smula. Inte nog med att det är våffeldagen idag, igår firade vi dessutom svärfar som fyllde sextio år, och det bjöds på en massa god mat....
Veckan som kommer ligger härligt långledig framför mig, men en viss nervositet har börjat sprida sig i kroppen inför tisdagens tjejkväll då jag och Ulrika ska visa upp våra alster för speciellt inbjudna tjejer. Det ska bli väldigt spännande att se vad alla tycker, och förhoppningsvis blir det en sådan succé att jag och Ulrika känner att vi vill göra om det till hösten;) Hoppas! Hoppas!
Imorgon blir sista dagen för mig att få klart alla virkade saker. Känner väl egentligen att jag har så det räcker...men så är det ju så att man hela tiden får för sig att man ska göra nya saker att ta med...Tex hade jag tänkt att bara ta med mindre virkade blommor som man kan ha som dekoration på tex mobilfodral, väskor osv...men så gjorde jag en stor blomma som blev så fin att jag inte kunde låta bli att göra flera som ska bli blom-broscher.
Dessutom hoppas jag att hinna med att virka ytterligare en vit sjal med kärleksknutar... vi får se om tiden räcker till;)

Våfflor på våffeldagen såklart!!!!

Konrad leker med den nyaste fyrbenta kompisen Thea.

Ida är oxå en kompis...även om hon är ganska ilsken tycker Konrad...som ju bara tycker att hon är sååååå söt!

Virkade brosch-blommor

Eller varför inte sätta fast en blomma på ett diadem? Just det här diademet får följa med till tjejkvällen...


Ha nu en fortsatt trevlig våffeldag!!!

1 kommentar: