Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

onsdag 4 april 2012

Nyaste virk-kompisen!

I dagarna blev jag klar med den senaste virk-kompisen, en beställning från en tjej som ville ge något fint till sin pojkvän. Så himla gulligt tycker jag=)
Det här med beställningar är ju, som jag skrivit många gånger förut, väldigt roligt. Framför allt för att det är som mumma för mitt virk-ego, denna bekräftelse på att man gör något som väcker uppskattning hos andra... det är underbart!!!! Aldrig kunde jag väl drömma om när jag startade den här bloggen för drygt tre månader sedan att så mycket beställningar skulle strömma in!
Sedan är det ju helt krasst så att virkning kostar pengar, och även om man ibland kommer över billiga garner och dessutom försöker att återanvända så mycket restgarn som möjligt så är det ändå en hobby som kostar. Därför är det så skönt att veta att dessa beställningar betalar garnet och ibland...så får man till och med en slant över;)



Jag har idag påbörjat ett alldeles nytt virk...nej förlåt..stick-projekt. Det här med stickning är ju ingenting som jag behärskar överhuvudtaget så det lär ju bli ett väldigt intressant projekt. Redan nu kan jag säga att jag inte tycker att min stickning såhär långt överensstämmer med stick-beskrivningen så vi får väl se hur det slutar.
Meningen är att jag ska sticka mina allra första sockor. Jag har lånat en bok på bokbussen och hittat en beskrivning på jättesöta nyckelpige-strumpor till barn och det såg ju lätt ut...eller?
Men nu när jag väl har bestämt mig så måste jag ju försöka fullfölja projektet och jag tänkte att det bästa sättet är ju att lägga ut en bild här på bloggen så alla kan få skratta åt mina sticknings-försök, för då blir jag ju lite pressad att verkligen göra färdigt;)
Alla goda råd och tips om stickning tas med tacksamhet emot, så kommentera gärna!!
Och när det gäller stickningen av dessa nyckelpige-sockor så säger jag bara...fortsättning följer......


3 kommentarer:

  1. Så duktig som du är så kommer du att lära dig sticka lätt som en plätt !!! =) Kram !

    SvaraRadera
  2. Misstänker att det är samma sockar jag försöker sticka på.. är fasiken desperat, får inte till dem! Har du lyckats?

    SvaraRadera
  3. Haha, nej jag har banne mig inte lyckats nåt vidare. En socka är klar, ser inte klok ut...den andra ligger i "malpåse" på obestämd tid. Detta med att sticka är nog inget för mig;)) Hoppas att du lyckas bättre!!

    SvaraRadera