Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

tisdag 3 januari 2012

Långpromenad

Imorse när vi vaknade och tittade ut genom fönstret låg ett tunt tunt lager med snö på backen, vilken i sin tur betydde att barnen inte var särskilt svårövertalade att gå på långpromenad med mig och Konrad efter frukosten. Och det blev faktiskt en riktigt lång promenad där vi dessutom fick klättra över nerfallna träd längs med stigen... Solen sken och det var härligt att för en gång skull denna vinter få njuta av...vinterväder.
Den sista biten hem på asfalterad väg var dock ganska blaskig och därför var Konrad tvungen att ställa sig i duschen när han kom hem. Efter duschen for han runt i huset som en galning (för att torka får man förmoda...eller för att han på mopsars vis hade lust att fara runt som en galning) innan han bestämde sig för att det nog var läge att ta en välbehövlig tupplur! Ja, det tar på krafterna att vara en liten kille med spring i benen.
Eftersom barnen är upptagna med att leka med kompisar så tänker jag sätta mig och virka min rosa överraskning en stund. Imorgon blir det mindre tid för det eftersom jag går på jobbet igen efter långledigheten.
Jag är väldigt nöjd med att jag kommit igång och börjat träna igen regelbundet under den här ledigheten, även om jag fått sota för det långa träningsuppehållet med fruktansvärt grym träningsvärk. Jag är dessutom lika nöjd med att jag tagit tag i det här med meditation (som är så otroligt avslappnande och nyttigt för själen). Numera tar jag en meditationsstund på kvällen innan jag somnar eftersom jag haft lite sömnproblem senaste tiden, antagligen på grund av all stress inför julen. Jag har mycket lättare för att somna när jag har mediterat.



Nybadad Konrad...sötnos!!!

Såhär såg det ut på vår promenad

Ikväll väntar ett biobesök med Fredrik. Vi har inte varit på bio tillsammans på väldigt många år så att jag tyckte det var dags nu. Vi har tänkt oss att se Sherlock Holmes 2 och goa farmor och farfar tar hand om barnen. Hoppas att filmen är riktigt bra!


Finns det nåt mysigare än en kram av en virk-kompis??

2 kommentarer:

  1. Ikväll när ni är på BIO så ska barnbarnen o vi frossa i årets första semlor !!!

    SvaraRadera
  2. Ha det så mysigt nu på bion. Kram

    SvaraRadera