Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

måndag 2 januari 2012

Mindfulness




Idag vaknade vi upp till gråmulet väder, regnet smattrade mot rutorna och inte ens Konrad var sugen på att gå ut. Det blev frukost med tända ljus för att göra trist väder till mys-väder istället.
Jag har börjat läsa boken "Lycka nu", av Titti Holmer, en bok om mindfulness. Den handlar bla om hur man hanterar stress och negativa känslor och om hur man tar vara på nuet och gör det bästa av det. Kort sagt det gäller att bli medveten om sig själv och varför man reagerar som man gör i vissa situationer. Jag måste framförallt sluta suga till mig negativa kommentarer och stämningar runt omkring mig som en torrlagd svamp, för att sedan älta det i evighet tills jag beslutar mig för att allt nog är mitt fel vad det än gäller. Men först och främst måste jag förstå varför jag har så lätt att bli tjuvad på energi av andra. Det lär bli ett projekt under det här året.
Jag tänkte att en sån här grå dag passar det bra att börja med ett virk-projekt och kan man bli gladare än av att virka i rosa garn? Vad det ska bli är än så länge en hemlighet eftersom det är tänkt som en present, men så myckat kan jag avslöja att det kommer bli en kramgo virk-kompis;)

Såna här mörka tråkiga dagar måste man ha lite go`fika för att pigga upp sig.
Konrad i regn
En rosa överraskning

2 kommentarer: