Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter...

Så var det nytt år igen, och det känns faktiskt väldigt bra! Varje nytt år känns som en ny start, 365 dagar att göra det bästa av. Jag gav inget nyårslöfte till mig själv, utan tänker mig istället att jag precis som förut ska unna mig må-bra-saker såsom varma bad och skogspromenader och allt som får mig att må som bäst. Jag tänker använda alla mina pengar som kommer in genom virkningen till roliga saker, i veckan som kommer ska jag tex bjuda min man på bio, ett direkt resultat av en virkbeställning.
Ett mål det här året (och mål är inte samma sak som löfte;) när det gäller träning och hälsa är att springa vårruset. Jag och min allra bästa goaste jobbarkompis Ulrika lovade oss själva och varandra att vi skulle genomföra loppet, förhoppningsvis med flera av våra arbetskamrater. Det var ett löfte vi gav i somras när det var lite mera inspirerande att springa, men nu känner jag att träningsmotivationen börjar komma igång igen. Härligt!!!
Idag, den första dagen på det nya året, blev annars en ganska lat historia. Vi började med att sova till halv elva på förmiddagen, vilket kändes helt otroligt länge med tanke på att vårt minsta barn bara är tre år (snart) och brukar vakna tidigare än så. Å andra sidan höll han ut till midnatt för att se fyrverkerier innan han däckade;)
Vi tog en sväng in till stan och jag passade på att köpa plastfickor att ha mina virkmönster i, det råder ett smått kaos på mitt "virk-kontor". Därefter blev det fika framför tv:n och Ivanhoe, denna mysiga nyårstradition.
Fredrik fixade till belysning i vårt tittskåp. Det blev riktigt bra, nu syns det direkt när man kommer in i vardagsrummet. Jag hoppas på att göra många tittskåp det här året, det är fantastiskt kul att virka dockor som har verkliga förlagor!
Konrad har tagit det lika lugnt som resten av familjen och ligger i skrivandets stund i soffan och tittar på fäktande riddare..han önskar nog att han var en riddare själv;) I detta ruggväder som varit idag blev det ingen ordentlig långpromenad.


Mysbelysning med ljuslyktor gjorda av min kollega Ulrika

Ett virk-kontor som har en något kaosartad karaktär

Nu är familjen Nyström upplyst
Ikväll ser jag väldigt mycket fram emot "Morden i Midsomer" som är min absoluta favoritdeckare. Ett väldigt bra slut på en underbar och ledig vecka. Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar