Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

lördag 21 januari 2012

Värmande dryck en kall dag!

Idag har det ju varit ganska (och för den här vintern) ovanligt kallt... och vad passar väl bättre en kall vinterdag när man nyss kommit hem från pulkaåkning och promenad i skogen?? En varm uppiggande dryck såklart. Hittade ett recept i senaste numret av coops tidning "mer smak" på varm citrondryck med ingefära och kanel som jag bara var tvungen att prova. Och hur smakade det?? Helt okej med mina mått mätt...och jag är oerhört kräsen;) Här kommer receptet:

1,5 liter vatten
0,5 skivad citron
2 msk skivad färsk ingefära
2 st kanelstänger
6 mask honung
Gör såhär: Koka upp vattnet och häll i ingredienserna. Låt sjuda i ca tio minuter.  Därefter kan man låta den dra en stund om man vill för att sedan värma den igen för att få ännu fylligare smak.
Jag hade inga kanelstänger hemma, så jag måttade i lite kanel efter egen smak.

Värmande och gott

 För övrigt har denna dag handlat mycket om... ja just det virkning. Jag har hållit på ett tag med en rosa överraskning som äntligen blev klar idag. Imorgon ska denna lilla överraskning flytta hem till en liten nyfödd tjej <3

Denna överraskning kommer att läggas upp på bloggen till allmän beskådan de närmaste dagarna

Jag är så underbart glad över att det har ramlat in flera beställningar på mobilfodral idag.. känns jättekul att jag fått så bra resons på dem och jag hoppas på att göra många fler...så maila mig era beställningar;)


Konrad myser

2 kommentarer:

  1. Krama lilla Amelia från oss imorgon !!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni fick gosa mycket och att hon blev glad för den virkade överraskningen!! Kraaaam.

    SvaraRadera