Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

torsdag 12 januari 2012

Längtan efter våren

Idag regnar det ute, varken jag eller Konrad är särskilt sugna på att ge oss ut på någon längre promenad. Som tur är (nu när man har en helt ledig dag innan man jobbar heeeeela helgen) har vi lite virkning att ta tag i. Och det är faktiskt nästan så man känner doften av vår när man tittar på dessa små söta blommor. Konrad tycker också att de är söta, och att de luktar gott...han är som en liten Ferdinand som sitter under sin korkek och luktar på blommor;)
Dessa blommor ska användas i ett projekt jag sysslar med tillsammans med min vän och kollega Ulrika Enocsson (titta gärna in på hennes fina blogg, länk finns längst ner på sidan). Ulrika är suverän på att gjuta jättefina betongsaker, och vi pysslar med att få ihop vår egna kollektion av betong vs garn... dvs hårt material i perfekt harmoni med det mjuka. Jag tror det kommer bli så bra!!!

Virkade blommor.. och betonghjärtan gjorda av Ulrika Enocsson...

Ska bli spännande att se hur betong och virkat garn kommer att fungera ihop

Och Konrad...han bara sitter där under sin korkek och luktar på alla virkade blommor!!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det blir jättefint tillsammans !

    SvaraRadera
  2. Vad söta dom blev! Det kommer att bli perfekt!!!!

    SvaraRadera