Sidor

Familjen Nyström

Familjen Nyström

söndag 29 januari 2012

Virkad sjal till mormor

Nu har jag virkat min allra första sjal. Och denna sjal är en present till min mamma, och eftersom hon även är mina barns mormor har jag valt att kalla denna sjal för mormors sjal. Jag hoppas att hon ska tycka om den och använda den ofta.
Jag blev så förtjust i den att jag funderar på att virka en till mig själv också, kanske svart och kanske med fransar...om jag hinner någonstans mellan alla andra virkprojekt jag har i huvudet=)

Påbörjad sjal...


Som alltid tar ett första-gångs-projekt ganska mycket tid...

Börjar känna mig väldigt färdig med denna sjal...

Och såhär blev den...

En tusensköna fick pryda nålen...

Och naturligtvis måste en virk-kompisar etikett sys fast...Färdig!!

2 kommentarer: